poniedziałek, 15 lutego 2016

Już są!

  Ostatnio jedna z forumowiczek szydełkowych zapytala, czy ja w ogóle śpię? Hmm... jest godzina ok 22.45, cały dom już w pieleszach a ja piszę kolejnego posta:-) Dlaczego o tej porze? A no dlatego iż wiem że wiele z Was czeka na schematy jajek:-) Tak więc moi drodzy,  szydła w dłoń i do roboty!

   Na początek wyjaśnię tym którzy mają romans z szydełkiem od niedawna, co oznaczają niektóre symbole na moich schematowych wypocinach.
Otóż:
* pusta kratka to jest po prostu pusta kratka filet: słupek, dwa oczka łańcuszka, słupek
* x- to pełna kratka czyli: słupek, dwa słupki, słupek (razem 4)
* łuk z cyferką to łańcuszek z takiej ilosci oczek  jak jest napisane
* każde okrążenie od 2 zaczynamy trzema oczkami łańcuszka zamiast pierwszego słupka.

No to lecimy!
Zaczynamy od zrobienia kółka magic ring, lub dla mniej wprawionych, od 6 oczek łańcuszka zamkniętych w kółko.
1. 12 oczek ścisłych
2. W każde oczko, dwa słupki (razem 24)
3. Słupek nad słupkiem rozdzielony 1     oczkiem łańcuszka
4. Powtarzamy okr.3
5. Powtarzamy okr.3
6. Słupek nad słupkiem rozdzielony 2 oczkami łańcuszka     

Początek mamy:-)
W tym momencie zaczynamy już wzorki z prostokątów które widzicie na schematach. Czyli rząd od 7 do 17.
Po zrobieniu 17 rzędu znowu robimy rząd 1-6, ale od tyłu czyli 6,5,4....

   Gratulacje!!!!  Zrobiliście jajco :-)
Mam nadzieję, że cały opis jest dla Was zrozumiały. Robie to poraz pierwszy, więc jeśli coś jest niezrozumiałe lub za bardzo zakręciłam to piszcie śmiało. Liczę ze podzielicie się fotkami z Waszymi pięknymi jajkami.
Póki co jest 6 schematów. Jak czas pozwoli zrobię następne.
Owocnej pracy moi drodzy!
Dobranoc :-)

12 komentarzy:

  1. Fantastyczne schematy!!! Jesteś mega uzdolniona!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś Wielka!!! Dziękuję!!!Teraz już tylko trzeba rozgrzać szydełko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkie dzięki. Zrobiłam już 3 wg Pani wzoru

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie trafiłam na Pani bloga dziękuję serdecznie za rozpiskę na jajeczka napewno zostanę tu dłużej milego dnia pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Po ubiegłorocznym szaleństwie miałam już więcej nie robić pisanek, jednak Twoje są takie oryginalne, że pewnie kilka powstanie. Dziękuje bardzo :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. a jak zakończyć,chodzi o nadanie kształtu i usztywnienie

    OdpowiedzUsuń
  8. ja trochę inaczej zakończam i wtedy mogę je wykorzystać jako koszulki na jajka związane wstążeczka jak zrobie to pokaże <3



    OdpowiedzUsuń
  9. Trzeba jajko zakonczyc tak jak w opisie, zakonczenie tak jak poczatek 6 o.lancuszka. Potem przez ta dziurke wkladalam balonik taki na wode, pompowalam go mala pompka i gotowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne:)) I dziekuje za zrozumialy opis:))) Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  11. prześliczne ,jak dobrze ,że tu trafiłam .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń